Banos en Guamote - Reisverslag uit Tena, Ecuador van EdmeeEcuador - WaarBenJij.nu Banos en Guamote - Reisverslag uit Tena, Ecuador van EdmeeEcuador - WaarBenJij.nu

Banos en Guamote

Door: Edmée

04 Augustus 2015 | Ecuador, Tena

Na Tena reden we naar Banos. Onderweg gestopt bij een fabriek waar ze van alles maken van basalt hout. Hier hebben we tollen gekocht voor de kindjes in het indianen dorp. In Banos hadden we een hotel in de stad. Banos is een relaxte backpackers stadje waar veel winkeltjes zijn waar je allerlei tours kunt boeken. Tussen de middag met een groepje heerlijk pizza gegeten. De volgende dag heb ik zelf heerlijk rondgelopen in het stadje en in de middag zijn we met een groepje in een busje naar boven gegaan in de bergen naar een schommel die boven een afgrond hing. Wat een super ervaring! Je keek zo de diepte in en nee je zat niet vast.
De volgende dag op naar Guamote. Onderweg nog een picknick gehad in een klein dorpje.
In Guamote gingen we overnachten bij Inti Sisa, een project van mensen die de arme indianen ondersteunen met naailes, computerles. Engelse les etc. Dit is echt een aanrader om te overnachten. 2 belgische mensen en een groep dorpelingen werken in een prachtige guesthouse. Het eten is heerlijk en gezellig. De volgende dag gingen ee naar 1 van hun projecten. Er werden planken en bakstenen in de bus geladen en hier waren ze heel erg blij mee. Wat leven deze mensen eenvoudig en traditioneel. Ze hebben bijna niks. Het klasje stelde niets voor dus ze waren heel erg blij met de schriften en kleurpotloden die ik had meegenomen. Ook hadden we zeepjes en shampoo uit vorige hotels voor ze meegenomen, wat waren ze blij. Heel dubbel om te zien. Zo dankbaar met bijna niets. In de middag hebben we een speurtocht gedaan door Guamote. De meeste mensen spreken alleen kichua en geen spaans. Morgen gaan we richting Cuenca en gaan we een treinreisje maken hoog in de Andes. Wat een feest deze reis!

• 04 Augustus 2015 - 07:05

Annet:

Hoi Sis, Wat een heerlijk verslag. Ik kan me voorstellen dat het een feest is zo'n reis. Wat doen jullie veel. Ik heb nog op youtube gekeken naar de schommel des doods. Doodeng maar prachtig. Weer eens wat anders dan een achtbaan in de Efteling.!

Blijf heerlijk genieten. En paar dagen strand en zee is ook erg lekker hoor. xx

• 05 Augustus 2015 - 13:59

Ouders:

Hoi Edje. Mooi dat ze zo blij waren met de kleurpotloden e.d.
    Wel een uitdaging om te schommelen boven zo'n afgrond, maar ook heel erg eng.

Nog heel veel plezier verder. We zijn reuze benieuwd naar de foto's en naar de verhalen.

Liefs,
    Papa en mama.

• 06 Augustus 2015 - 22:37

Rita:

Edmee wat een schitterende reis toch, wat maak je veel mee. Volgens mij loopt het langzaam op zijn eind. Geniet nog van de laatste dagen.